Branchevereniging Kringloop Nederland

Voor een professionele, circulaire en inclusieve kringloopbranche

Branchevereniging Kringloop Nederland is in 1994 opgericht vanuit de kringlooporganisaties om de branche te professionaliseren en representeert inmiddels 65 leden met samen 248 winkels waarin dagelijks zo’n 11.000 mensen werken aan een inclusieve en circulaire maatschappij.

Branchevereniging Kringloop Nederland is uitgegroeid tot hét kennisplatform en dé gesprekspartner wanneer het over de kringloopbranche gaat.

In opdracht van en in nauwe samenwerking met Hands heeft Positive Impact Design in eerste instantie de merkstrategie van Branchevereniging Kringloop Nederland onder de loep genomen en scherpgesteld; wie zijn we, waar staan we voor, wat doen we, voor wie zijn we er en hoe willen we dit communiceren? Deze nieuwe inzichten waren de basis om een heldere nieuwe visuele identiteit en de nieuwe website op te ontwikkelen.

www.kringloopnederland.nl.

Uit onderzoek bleek dat er de afgelopen jaren enige wildgroei was ontstaan in de merkportfolio. Deze hielp het merk niet om zichzelf helder te positioneren. Door enkele bestaande elementen te behouden en te upgraden, bereikten we de frisse evolutie die het merk nodig had. Zelfs de naam kreeg een poetsbeurt. ;o)

Campagne voor de Nationale Kringloopdag 2023:

 

Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen

Ook het Keurmerk Kringloop Nederland kreeg zowel vorm- als naamtechnisch een make-over, aansluitend bij het logo:

Alle projecten

Branchevereniging Kringloop Nederland

Voor een professionele, circulaire en inclusieve kringloopbranche

Nationaal Dakenplan

Op naar een multifunctioneel dakenlandschap

Privacy First

Een nieuwe visuele identiteit voor de privacywaakhond van Nederland

Lectorenplatform Circulaire economie

Circulaire impact maak je samen

PolyCE

Een handboek voor het ontwerpen voor en met recycling

Qirion

De vragen van morgen verbinden aan het energienet van vandaag

Goals to Action

Concrete actie op de Sustainable Development Goals!

Voor zoete cookie

Weet je zeker dat die cookiebanner wel doet wat-ie belooft?

Welcome Center Food Valley

Wereldwijde kennis inzetten om het voedselsysteem van de toekomst vorm te geven

Aidence

Kunstmatige intelligentie voor betere radiologie

Kenter

Energie meten is weten waar je kunt besparen

Alma College

Een nieuwe visuele identiteit voor een nieuwe school

Logo’s

Een maximaal verhaal in minimale ruimte