Voor zoete cookie

Weet je zeker dat die cookiebanner wel doet wat-ie belooft?

‘Alle niet-essentiële cookies afwijzen’. Die optie is in cookiebanners gelukkig steeds vaker aanwezig en dat scheelt een hoop knopjes aanvinken van soorten cookies die je niet geactiveerd wilt hebben. Helaas werkt deze cookiebanner – bewust of onbewust – niet altijd goed…

Soms staat een instelling niet goed doordat er een update is geweest van het systeem, soms blijkt het gewoon nooit goed te zijn gecheckt, soms word je bewust misleid. Bottom line: je kunt niet zomaar voor zoete koek aannemen dat je online activiteit niet wordt gevolgd.

Gelukkig hebben twee slimmerds een programma geschreven dat supersnel door alle mogelijke consentvarianten van een cookiebanner heen raast en vervolgens een rapportje levert waaruit blijkt wat wel en wat niet goed werkt. Zo helpen zij bedrijven te voldoen aan de wetgeving op het gebied van online privacy.

Het project ‘Voor Zoete Cookie’ was een spin-off, gericht was op consumenten. Bezoekers van websites konden hiermee checken of de op een website getoonde cookiebanner wel echt deed wat-ie beloofde. Positive Impact Design hielp bij de storytelling, de naamgeving en de visuele stijl.

Alle projecten

Branchevereniging Kringloop Nederland

Voor een professionele, circulaire en inclusieve kringloopbranche

Nationaal Dakenplan

Op naar een multifunctioneel dakenlandschap

Privacy First

Een nieuwe visuele identiteit voor de privacywaakhond van Nederland

Lectorenplatform Circulaire economie

Circulaire impact maak je samen

PolyCE

Een handboek voor het ontwerpen voor en met recycling

Qirion

De vragen van morgen verbinden aan het energienet van vandaag

Goals to Action

Concrete actie op de Sustainable Development Goals!

Voor zoete cookie

Weet je zeker dat die cookiebanner wel doet wat-ie belooft?

Welcome Center Food Valley

Wereldwijde kennis inzetten om het voedselsysteem van de toekomst vorm te geven

Aidence

Kunstmatige intelligentie voor betere radiologie

Kenter

Energie meten is weten waar je kunt besparen

Alma College

Een nieuwe visuele identiteit voor een nieuwe school

Logo’s

Een maximaal verhaal in minimale ruimte