Weet je zeker dat die cookiebanner wel doet wat-ie belooft?
‘Alle niet-essentiële cookies afwijzen’. Die optie is in cookiebanners gelukkig steeds vaker aanwezig en dat scheelt een hoop knopjes aanvinken van soorten cookies die je niet geactiveerd wilt hebben. Helaas werkt deze cookiebanner – bewust of onbewust – niet altijd goed…
Soms staat een instelling niet goed doordat er een update is geweest van het systeem, soms blijkt het gewoon nooit goed te zijn gecheckt, soms word je bewust misleid. Bottom line: je kunt niet zomaar voor zoete koek aannemen dat je online activiteit niet wordt gevolgd.
Gelukkig hebben twee slimmerds een programma geschreven dat supersnel door alle mogelijke consentvarianten van een cookiebanner heen raast en vervolgens een rapportje levert waaruit blijkt wat wel en wat niet goed werkt. Zo helpen zij bedrijven te voldoen aan de wetgeving op het gebied van online privacy.
Het project ‘Voor Zoete Cookie’ was een spin-off, gericht was op consumenten. Bezoekers van websites konden hiermee checken of de op een website getoonde cookiebanner wel echt deed wat-ie beloofde. Positive Impact Design hielp bij de storytelling, de naamgeving en de visuele stijl.
Voor een professionele, circulaire en inclusieve kringloopbranche
Op naar een multifunctioneel dakenlandschap
Een nieuwe visuele identiteit voor de privacywaakhond van Nederland
Circulaire impact maak je samen
Een handboek voor het ontwerpen voor en met recycling
De vragen van morgen verbinden aan het energienet van vandaag
Concrete actie op de Sustainable Development Goals!
Weet je zeker dat die cookiebanner wel doet wat-ie belooft?
Wereldwijde kennis inzetten om het voedselsysteem van de toekomst vorm te geven
Kunstmatige intelligentie voor betere radiologie
Energie meten is weten waar je kunt besparen
Een nieuwe visuele identiteit voor een nieuwe school
Een maximaal verhaal in minimale ruimte
Jouw impact communiceren of vergroten? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek.